sâmbătă, decembrie 11

EPSON V600

Iată o scanare, de probă, a unui diapozitiv ORWO prelucrat în 1978 sau poate mai vechi cu vreo 3-4 ani. Am testat aici funcția de eliminare a prafului și zgirieturilor. Scanarea am facut-o la rezoluția de 6400. Deocamdată atît. Încă nu știu exact care sînt setările corecte. Totuși Dinu Lazăr are dreptate să îl laude. Defapt după laudele lui m-am luat pentru a cumpăra așa ceva! 
Coane dacă nu voi fi mulțumit în continuare am cui trimite felicitări!!!!



Aceste imagini nu sînt editate. Fișierele din scanner sînt în format TIF și au, la rezoluția de scanare 6400, peste 250Mo. Pentru a le posta aici le-am convertit în JPG la rezoluția 254 și latura mare 1600. Am făcut asta cu FASTSTONE.

14 comentarii:

  1. Aceste imagini nu sînt editate. Fișierele din scanner sînt în format TIF și au, la rezoluția de scanare 6400, peste 250Mo. Pentru a le posta aici le-am convertit în JPG la rezoluția 254 și latura mare 1600. Am făcut asta cu FASTSTONE.

    RăspundețiȘtergere
  2. Formidabil! Absolut formidabil testul pe care ni l-ati prezentat... Ma tenteaza si pe mine acest scaner de cand l-a laudat domnul Dinu Lazar... Poate vine mosu si pe la mine...

    RăspundețiȘtergere
  3. Maestre, orice se scaneaza peste 3200 e inutil, asta pot sa va spun dupa ce am folosit peste 10 scanere diferite. Informatia la filmul 24x36 se opreste la 3200, peste, se scaneaza doar chestii inutile. Puteti face o proba sa vedeti.
    In al doilea rind optiunea de digital ice pare ca nu e activata, cel putin la prima, ori este esential...
    In al treilea, orice micsorare de imagine trebuie sa fie insotita de ceva gen sharpening.
    Altfel, bravo, e o chestie superba.
    Si eu scanez chiar acu mii de imagini, si alb negru, si color. Asta fac chiar acum, scanerul mirie linga mine si eu va scriu.
    Cele bune si foarte buneee!

    RăspundețiȘtergere
  4. Coane mulțumesc pentru comentariu. Tot ce spui este adevărat. Chiar dacă sînt bătrîn tot mă mai joc copilărește. Cînd am pus pe masă scanerul și cum s-a cuplat cu calculatorul fără nici o jenă pentru că nu am citit ceva și fără să parcurg cît de cît meniurile am pus 2 diapozitive în suport și am ales rezoluția și am bifat funcția digital ice pentru a doua scanare pentru a o compara cu prima care nu avea bifată nici o funcție de corecție. Am făcut postarea în ideea că matale sau alții care folosesc acest scaner să vă dați cu părerea. Schimbul de experiență, împărtășirea cunoștințelor de la unul la altul ne ajută foarte mult.
    Urmează studiul serios. Am clișee de prin anii 30. AN color negative și dia. Pentru că am și printer A3 cu toner dar și printer cu hîrtie foto pe role de 115 cm lățime urmează să evaluez scanările pe printuri. Știm bine că orice imagine se evaluează pe print și nu pe monitor.
    Și eu am mai cochetat cu scanere dedicate filmului îngust dar și 4-5 modele Epson încă de prin 1992. Acest V600 se dovedește cel mai bun, la un preț abordabil de mulți.

    Mulțumesc pentru comentariu și mai aștept schimb de opinii.
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  5. O sa ramineti impresionat de printurile pe care le veti face. La alb negru e imens de lucrat p`orma... ca nu se scoate praful automat... e o nebunie. Eu lucrez exclusiv din histograme.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu m-am grabit cu achizitionarea unui Epson V500. In mare, sunt multumit si cu acesta. Cu siguranta, daca faceam un research mai bun, achizitionam un V600. Vad ca toata lumea il lauda, chiar si cei care pana nu de curand spuneau ca nu exista solutie de scanare viabila pentru film sub 1000eur.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am (re)citit postul domnului Dinu Lazar de acum un an referitor la V600 http://fotomaniacu.blogspot.com/2009/09/v600-un-scaner-de-mare-calitate-la.html si as fi curios de calitatea scanarii filmelor alb-negru... si mai exact daca Digital ICE functioneaza sau nu la a/n...
    Ce parere aveti?

    RăspundețiȘtergere
  8. Tot ce spune Dinu și Monica pe blogul lui Dinu era corect.
    Eu acum scanez filme 6x9.(???) Da, am lucrat AN pe film 6x9 cu un aparat Agfa 1932 (cred) cu burduf. La acea vreme (1966) developam deja cu revelatori microgranulari bazați pe fenidonă-hidrochinonă. Sînt active funcțiile de reducere a prafului. Funcționează amîndouă. Rezultate mai bune a produs opțiunea Eliminare praf (D) pe nivelul maxim. Și funcția Digital ICE reacționează dar mai redus. Oricum reducerea prafului și zgîrieturilor este mult mai puțin evidentă comparativ cu aplicarea funcțiilor la un dia.
    Voi reveni cînd fac scanări pe filme 24x36.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sarbatori fericite si un an nou cat mai bun va doresc.

    RăspundețiȘtergere
  10. fotografu a introdus un nou comentariu privind postarea dvs. "EPSON V600":

    Mii de scuze, dar pe alb negru, digital ice nu poate functiona, la ici un scaner. El crede ca grauntii de argint sunt praf si imaginea iese dezastru. Reducerea prafului merge, dar e nesemnificativa. Orice ar fi imaginea trebuie editata apoi. Singurele filme alb negru care merg de scanat cu digital ice sunt alea care se developeaza in C41

    Se pare că sînt destul de obosit după 2 săptămîni de chef la propriu și la figurat. Se bea se mănîncă și se dansează zilnic! Programul este continuu pînă la sfîrșitul lunii. Deci nu am timp de postări! Ziceam că sînt obosit pentru că în loc să postez comentariul conului Dinu l-am șters. Am recuperat textul și onoarea mă obligă să îl transcriu aici.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cînd vrei să încerci tot felul de chestii o faci și nu asculți părerea bătrînilor care deja și-au tocit negativele. Scanerul este bun pentru color. Pentru alb negru muncești într-o veselie. E foarte bine ce zice conu Dinu.
    Eu mai avui o inițiativă privată: făcui sandviciuri din negativ an și măști de negative color. Rezultatul? Vă las sa-l intuiți. Eu n-am curaj să vi-l spui!

    RăspundețiȘtergere
  12. La multi ani cu sanatate, bucurie si pofta de munca!

    Revin si eu cu un nou comentariu intrucat m-am hotarat in final sa-mi iau si eu minunea de scaner... Si chiar daca la a/n voi avea de lucru, deja ma simt foarte multumit in ceea ce priveste calitatea scanarii la color...
    Regret ca nu am ascultat sfatul lui Dinu Lazar acu' 2 ani... as fi economisit si bani si timp... plus as fi castigat bucuria de a-mi vedea imaginile cum vreau eu...

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna ziua. Am cumparat un scaner Reflecta CrystalScan 7200. Cum ii spune si numele poate scana pana la rezolutii de 7200 ba chiar 14400. Nici macar nu vreau sa incerc sa vad ce inseamna 14400. Banuiesc ca fisiere imense si timp pierdut din belsug. Acuma intrebarea mea este, din experienta dumneavostra a tuturor, cam la ce rezolutie este necesara scanarea unor filme vechi de 40 ani care au o stare de degradare destul de mare (alb/negru). Dar a unora color mai recente? Scanerul are tehnologie Digital Ice3 si vine insotit de softul SilverFast SE. La 1800 dpi un film alb negru are cam 900k-1M in format jpeg. Mentionez ca am o cantitate apreciabila de astfel de rolfilme. Astept cu nerabdare parea dumneavoastra legata de aceasta mica dilema. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  14. Domnule Cezar. Scuze pentru intirzierea raspunsului. De pe un calculator ars nu am putut intra in net.?!!!!

    Exista si formule de calcul pentru obtinerea rezolutiei optime de scanare. Cu toate acestea practica dovedeste ca niciodata nu se recomanda sa folositi alte rezolutii decit cele fizice ale scanerului. Eu nu sint deacord cu interpolarile optice sau soft. Si dl Dinu Lazar sustine, si are foarte mare dreptate, ca o scanare a unui cliseu argentic nu ar trebui sa depaseasca rezolutia 3200. Filmul nu contine mai multe informatii care sa fie redate la rezolutii mai mari. Eu scanez totul la 3200, folosesc histograma pentru ajustarea expunerii. Nu abuzez de facilitatile softului de scanare preferind photoshopul pentru ajustari perfecete. Totusi atunci cind folosesc optiune pentru reducerea zgirieturilor si prafului fac si o scanare „bruta” pentru ca uneori softul poate elimina ceva care i se pare ca e praf sau scama...

    RăspundețiȘtergere